telefoonnummer klantenservice 088 10 30 800
ma. t/m vr : 08:30 - 18:00 uur zaterdag : 08:30 - 16:30 uur
Naar 'mijn reis' omgeving
naar Homepagina
  1. Informatie m.b.t. het coronavirus

Informatie m.b.t. het coronavirus

We mogen weer doen waar we goed in zijn, u een fijne vakantie bezorgen!

Uiteraard met de COVID maatregelen in het nieuwe normaal.

Een Effeweg.nl reis in het 'nieuwe normaal'
Wij gaan alleen op reis als wij u de reis kunnen bieden waar u voor geboekt heeft, maar wel in het 'nieuwe normaal'. We zullen ons allemaal moeten houden aan de Nederlandse én buitenlandse maatregelen. Dit is in het belang van uw en onze veiligheid. Wanneer uw vakantiebestemming en de landen waar we doorheen reizen weer toeristen verwelkomen, gaan wij uw reis met zorg voorbereiden. Binnen de (inter)nationale richtlijnen zorgen wij ervoor dat u een mooie reis tegemoet gaat, met heldere voorwaarden van het vervoer tot het verblijf en uw reisprogramma.

Op deze pagina vindt u alle informatie en artikelen over de aanpak van Effeweg.nl omtrent het coronavirus. We hopen u hiermee te kunnen helpen, zodat u weet waar u aan toe bent. Het kan natuurlijk voorkomen dat u hier niet het antwoord kunt vinden wat u zoekt. Mocht dit het geval zijn, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Dit kan telefonisch via 088 - 10 30 800 of per mail naar info@effeweg.nl.

Busreizen
Onze busreizen zijn weer gestart. Wat zijn we hier blij mee. Per vertrekdatum en per reis zal Effeweg.nl bekijken of deze doorgang kan vinden. Wij willen hierbij nogmaals benadrukken dat wij pas op reis gaan als dat echt kan! Op de pagina van de reis kunt u de vertrekstatus bekijken. Wordt een reis door ons geannuleerd, dan ontvangt u automatisch van ons bericht. U krijgt de keuze om uw reis kosteloos om te boeken naar een latere datum/andere bestemming of u ontvangt van ons een SGR-erkend Corona-voucher ter waarde van de (aan)betaalde reissom, die tot 1 jaar na de uitgiftedatum gebruikt kan worden voor het boeken van een nieuwe Effeweg.nl reis. U hoeft dus niet binnen 1 jaar op reis te gaan, dit mag ook later.

Bekijk hier onze handleiding m.b.t. het coronavirus en de uitvoering van onze busreizen. 

Vlieg-busreizen
Vanaf eind augustus starten onze vlieg-busreizen weer. Per vertrekdatum en per reis zal Effeweg.nl bekijken of deze doorgang kan vinden. Wij willen hierbij nogmaals benadrukken dat wij pas op reis gaan als dat echt kan! Op de pagina van de reis kunt u de vertrekstatus bekijken. Wordt een reis door ons geannuleerd, dan ontvangt u automatisch van ons bericht. U krijgt de keuze om uw reis kosteloos om te boeken naar een latere datum/andere bestemming of u ontvangt van ons een SGR-erkend Corona-voucher ter waarde van de (aan)betaalde reissom, die tot 1 jaar na de uitgiftedatum gebruikt kan worden voor het boeken van een nieuwe Effeweg.nl reis. U hoeft dus niet binnen 1 jaar op reis te gaan, dit mag ook later.

Wilt u weten hoe u uw Corona-voucher kunt verzilveren? Klik dan op de onderstaande video:

Lian-van-Effeweg-corona-voucher-uitleg.jpg


 

Veelgestelde vragen over het coronavirus

 


Met de door de regering aangekondigde versoepelingen voor de komende maanden zien wij als reisorganisatie weer mogelijkheden om onze reizen te hervatten. Uiteraard houden wij ons aan de maatregelen en restricties en vertrekken wij niet eerder dan dat dit mogelijk en toegestaan is. Hierbij volgen wij de adviezen van de autoriteiten op. Vanaf begin juli zullen onze bus- en vlieg-busreizen weer (beperkt) mogelijk zijn. Wij zien ernaar uit om u dan weer persoonlijk te kunnen begroeten op ons centrale overstappunt óf op uw bestemming als u mee gaat met een vlieg-busreis.

Indien u op de hoogte wenst te blijven van de laatste ontwikkelingen, raden wij aan om uzelf aan te melden voor onze nieuwsbrief. Via de nieuwsbrief blijft u op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen.
 


Wij verwachten begin juli een deel van onze reizen te kunnen hervatten. Verschillende (inter)nationale instanties bepalen of het weer mogelijk is om naar een vakantiebestemming te reizen. Wij hebben nauw contact met de betrokken instanties en zullen niet eerder vertrekken dan dat dit mogelijk en toegestaan is. Daarnaast zullen wij zorgvuldig bekijken of wij u de vakantie kunnen bieden die u geboekt heeft. Wij bereiden elke reis goed voor en houden te allen tijde rekening met de (inter)nationale richtlijnen. We gaan pas op reis als wij zeker weten dat u kunt genieten van uw welverdiende vakantie.
 


U mag er op vertrouwen dat we alleen vertrekken als dat veilig en toegestaan is. Veiligheid en gezondheid staan voorop. We volgen daarbij de richtlijnen en adviezen van de autoriteiten op. Wilt u desondanks toch niet op vakantie? Dan kunt u uw reis zelf annuleren. Wij hanteren hierbij onze reguliere annuleringsvoorwaarden.
 


Wij verwijzen u hiervoor naar de voorwaarden van uw eigen reis-/annuleringsverzekering. Dit kan per verzekering en eventuele afgesloten extra’s verschillen.
 


Dat kan zeker! U kunt uw gewenste vakantie boeken, zodat u zeker bent van een plaats. We houden continu het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse zaken in de gaten en volgen de richtlijnen en adviezen van de autoriteiten op. Mochten wij uw reis toch annuleren vanwege corona, dan nemen wij contact met u op en zoeken we naar een passende oplossing. Zo kunt u uw reis kosteloos omboeken naar een latere datum, een andere bestemming of voor een Effeweg Corona-voucher kiezen, welke gedekt is door het SGR.
 


Effeweg houdt het reisadvies dat het ministerie van Buitenlandse Zaken afgeeft - o.b.v. overleg met haar adviserende partners, zoals het RIVM - nauwlettend in de gaten. Bij code rood (niet reizen) en code oranje (alleen noodzakelijke reizen) zullen wij geen reizen uitvoeren. Bij code geel (let op: veiligheidsrisico’s) en code groen (geen bijzondere veiligheidsrisico’s) kunnen wij besluiten reizen uit te voeren met inachtneming van maatregelen. Kijk voor de adviezen per land op www.nederlandwereldwijd.nl.
 


Als uw vakantie niet kan doorgaan, dan zullen wij als reisorganisator uw vakantie annuleren en betaalt u géén annuleringskosten. U krijgt dan een voucher voor het bedrag dat u al aan ons heeft betaald. Als u zelf annuleert, betaalt u wél annuleringskosten.
 


Ja, u mag annuleren, maar niet kosteloos. De maatregelen zijn van toepassing op iedereen en zullen we moeten accepteren als het 'nieuwe normaal'. Indien u ervoor kiest te annuleren, gelden onze reguliere annuleringsvoorwaarden.
 


Op dit moment kijken we naar de meest veilige invulling van de overheidsvoorschriften m.b.t. uw vakantie. Daar kan een mondkapjesplicht onderdeel van zijn. Als dat voor uw vakantie het geval is, dan informeren wij u hier over.
 


Wij hanteren hiervoor in principe de gebruikelijke reisvoorwaarden. Wij begrijpen dat u zich zorgen maakt, maar uw geboekte reis later dit jaar gaat zonder tegenbericht gewoon door. Het volledige bedrag van de reis moet uiterlijk 6 weken voor vertrek betaald zijn. Mocht uw betaaldatum naderen en de situatie rondom het coronavirus dusdanig zijn dat uw reis naar alle waarschijnlijkheid niet door kan gaan vanwege restricties, dan kunt u contact met ons opnemen.
 

 

De Effeweg Corona-voucher


Fijn dat u weer een reis bij ons wilt boeken! U kunt uw Corona-voucher eenvoudig verzilveren, zowel digitaal als telefonisch. Indien u uw Corona-voucher telefonisch wilt verzilveren, vragen wij u contact met ons op te nemen. Eén van onze medewerkers helpt u dan graag verder. Indien u uw voucher digitaal wilt verzilveren, volgt u de volgende stappen:

1. Zoek uw gewenste reis uit op onze website
2. Selecteer uw gewenste vertrekdatum en ga door naar stap 2 door op 'Deze reis boeken' te klikken
3. Vul alle gegevens in bij stap 2 'Opties en Verzekeringen' en bij stap 3 'Persoonsgegevens'
4. Onderaan stap 3 'Persoonsgegevens' vindt u een veld met de titel 'Heeft u een Corona-voucher?'. Vul hier uw factuurnummer (vouchercode) in en het volledige bedrag dat op uw Corona-voucher staat en klik op 'Activeren'
5. In de kassabon wordt het bedrag in mindering gebracht op uw totale reissom. Mocht de waarde van uw voucher hoger zijn dan de totale reissom, dan ontvangt u voor het resterende bedrag een nieuwe Corona-voucher
6. In stap 4 vindt u het overzicht van alle door u ingevulde gegevens. U kunt nu nog wijzigingen aanbrengen. Als u klaar bent, klikt u op 'Bevestig uw boeking' en is uw boeking verstuurd.
 


De uitgiftedatum/printdatum staat vermeld op uw Effeweg Corona-voucher. Deze voucher is 1 jaar geldig na uitgiftedatum. De boekdatum dient binnen dit jaar te vallen; de vertrekdatum van uw reis mag dus ook later zijn.
 


Als uw pakketreis wordt geannuleerd door ons wegens onvermijdbare en buitengewone omstandigheden ten gevolge van het coronavirus ontvangt u van ons een Effeweg Corona-voucher t.w.v. uw (aan)betaalde reissom. Op deze voucher is de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) van toepassing. Uw voucher kan tot 1 jaar na uitgifte gebruikt worden om een nieuwe reis bij ons te boeken met een bestemming en vertrekperiode naar keuze. De vertrekdatum van uw nieuwe reis mag ook buiten deze boekperiode van 1 jaar vallen.
 


Momenteel heeft de gehele reisbranche te maken met annuleringen op grote schaal, dit terwijl er substantiële betalingen zijn gedaan aan vliegtuigmaatschappijen, touringcarbedrijven, hotels e.d. Dit zorgt ervoor dat bedrijven in de reisbranche snel door hun middelen heen zijn. ANVR heeft in samenwerking met SGR een Corona-voucher in het leven geroepen, die ervoor zorgt dat de reisbedrijven kunnen blijven bestaan. Dit betekent dat u op een later tijdstip alsnog met ons op reis kunt. De Corona-vouchers die wij uitgeven, zijn gedekt door SGR. Mocht het onverhoopt tot een faillissement komen, dan zorgt deze garantie ervoor dat u uw geld niet kwijt bent.
 


De waarde van uw voucher is gelijk aan het bedrag dat u betaald heeft voor uw pakketreis. Dit kan dus ook een aanbetaling zijn. Als de reissom van uw nieuwe reis hoger uitvalt, betaalt u meerkosten. Indien de nieuwe reis goedkoper is, ontvangt u een voucher voor het resterende bedrag.
 


De Effeweg Corona-voucher is 1 jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle reizen uit het Effeweg aanbod. De boekdatum dient binnen dit jaar te vallen; de vertrekdatum van uw reis mag dus ook later zijn. 


Voorwaarden Effeweg Corona-voucher:

 

  • Deze Effeweg Corona-voucher is 1 jaar geldig na uitgiftedatum. De boekdatum dient dus binnen dit jaar te vallen; 
  • Indien uw nieuwe reis een hogere prijs heeft, moet het verschil worden bijbetaald;
  • Indien uw nieuwe reis goedkoper is, ontvangt u het verschil terug in een Corona-voucher;
  • De Effeweg Corona-voucher is alleen in te wisselen voor een nieuwe reis bij Effeweg;
  • De Corona-voucher komt op naam te staan van de hoofdboeker, is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar;
  • Op de Corona-voucher is de garantieregeling van SGR van toepassing conform bestuursbesluit van 16 maart 2020;
  • Op de Corona-voucher staat "printdatum" vermeld, dit is tevens de uitgiftedatum van de voucher.
 

 


Ja, dat is mogelijk. Als u na de eerste boeking nog voldoende saldo op uw Corona-voucher overhoudt, dan kunt u dit gebruiken voor een volgende vakantie.
 



Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.
Telefoonnummer klantenservice 088 10 30 800
Openingstijden
ma. t/m vr. uur
zaterdag uur
Gedetailleerde gegevens
Postadres
Effe Weg B.V.
Den Hulst 134
7711 GT Nieuwleusen
E-mail info@effeweg.nl
Tel. +31 (0)88 10 30 800
KvK 05077081
BTW nr. NL814069538B01
IBAN NL71 RABO 0325 6913 12
17:09:41 | 0,05 | effeweg | NMT-WEB-118 TourWeb © NetMatch