telefoonnummer klantenservice 088 10 30 800
ma. t/m vr : 09:00 - 17:30 uur zaterdag : 10:00 - 16:00 uur
Naar 'mijn reis' omgeving
naar Homepagina
  1. Informatie m.b.t. het coronavirus

Informatie m.b.t. het coronavirus

Beste reiziger, we zijn weer onderweg!
 
Eindelijk mogen we weer datgene doen waar we echt goed in zijn, namelijk u van een welverdiende vakantie laten genieten! De eerste reizigers zijn de afgelopen week al vol enthousiasme vertrokken naar hun vakantiebestemming. Nu komt de tijd dat u ook zelf weer op vakantie mag. Hoe heerlijk is dat.
 
We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over hoe u mag reizen. Gaat mijn geboekte reis door? En hoe wordt de reis uitgevoerd, waar moet ik rekening mee houden? Dit zijn een aantal van de vele vragen welke wij dagelijks ontvangen per telefoon en per mail. Omdat ons callcenter momenteel erg druk bezet is, willen wij u met deze mail alvast wat extra informatie geven.  Zodat u zich alvast kunt verheugen op uw vakantie.
 
Veilig en gezondheid staat voorop
Bolderman heeft uw veiligheid en gezondheid hoog in het vaandel staan. We reizen alleen wanneer dit kan en mag en houden ons strikt aan de maatregelen en restricties van de autoriteiten, ook in het buitenland. Wij doen ons uiterste best en gaan pas met u op reis als wij zeker weten dat u onbezorgd kunt genieten van uw vakantie!  Wij reizen alleen naar landen met een geel of groen reisadvies. Mocht het reisadvies tijdens de reis worden aangepast, dan bent u met ons verzekerd van een veilige terugreis.
 
Gaat uw reis door?
Ja, in veel gevallen kunnen we weer op reis. En zal uw vakantie doorgaan! Heeft u een reis geboekt, dan ontvangt u automatisch, maar uiterlijk 10 dagen tot 1 week voor vertrek onze reispapieren per mail of per post. We hopen binnenkort weer de reispapieren 2 weken voor vertrek toe te kunnen sturen, zoals u van ons gewend bent. Vanwege de vele versoepelingen die elke nu dagelijks en in snel tempo opvolgen, willen wij u graag van de meest actuele informatie voorzien en is deze termijn iets korter gezet.  Gaat uw reis onverhoopt niet door, dan nemen wij contact met u op, telefonisch of per mail. Onze medewerkers nemen dan graag de mogelijkheden met u door. Dit kan een andere reis zijn op dezelfde datum of uw geboekte reisbestemming op een later tijdstip. Vanwege de vele reizen die nu gepland staan, denken wij u altijd wel een passend alternatief te kunnen bieden.
 
Uitgebreide informatie in uw reispapieren
Heeft u een reis geboekt, dan ontvangt u automatisch uw reispapieren per mail of per post. In uw reispapieren vindt u gedetailleerde informatie, denkt u hierbij aan richtlijnen voor het vervoer per touringcar, reisdocumenten, verplichte toegangseisen van een land (vaccinatiebewijs, PCR test, antigeentest, mogelijke registratieformulieren per land) en informatie omtrent uw excursieprogramma. Vanwege de corona maatregelen ter plaatse kan een excursie er anders uitzien. In het geval een excursie geheel niet uitgevoerd kan worden, dan proberen wij dit te vermelden in de reispapieren. Alsmede het alternatieve programma welke wij voor u hebben samengesteld. Het kan voorkomen, dat wij ook pas kort voor of tijdens de reis worden geconfronteerd met aanpassingen in het programma. Deze worden dan gecommuniceerd door uw chauffeur/ reisleider. Niet alleen de maatregelen van onze overheid, maar ook van de landen van bestemming en doorreis dienen opgevolgd te worden. Gezien het feit dat maatregelen dagelijks aangepast (en versoepeld) kunnen worden door de instanties, kan het zijn dat ook u hierover nieuwe aanpassingen ontvangt (zelfs al zijn de reispapieren reeds in uw bezit). U kunt dan een aanvulling, extra informatiebericht op uw eerder ontvangen reispapieren ontvangen.
 
Reisadviezen per land
Wij raden u aan om voor vertrek het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken goed door te nemen. U vindt de meest actuele informatie per land op  www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen.
 
Toegang tot Europese landen met vaccin of test
De meeste Europese landen vragen 1 van onderstaande bewijzen om in te reizen:
  • Een bewijs van volledige vaccinatie  - OF
  • Een negatief testresultaat, dit kan zijn een antigeen (niet ouder dan 48 uur) of een PCR-test (niet ouder dan 72 uur)      
Er zijn landen die naast één van bovenstaande bewijzen nog vragen om een registratieformulier in te vullen. Indien van toepassing, dan vermelden wij dit in de reispapieren.
 
Volledige vaccinatie
Nederland beschouwt iemand als volledig gevaccineerd als hij of zij twee prikken met Pfizer, Moderna of AstraZeneca heeft gehad, of één prik van Janssen. Daarbij houdt Nederland geen wachttijd aan. Direct na de registratie van de tweede vaccinatie met Pfizer, Moderna of AstraZeneca of de prik met Janssen kunnen mensen hun vaccinatiebewijs dus genereren. Mensen die al eerder corona hebben gehad worden na hun eerste prik ook beschouwd als volledig gevaccineerd en kunnen dus na de registratie van de eerste prik een vaccinatiebewijs genereren. Voor mensen die corona hebben gehad en niet bij de GGD zijn gevaccineerd maar bij een huisarts, ziekenhuis of instelling is dat mogelijk vanaf 1 juli.
 
Corona Check App en Digitaal Corona Certificaat
Vanaf 24 juni zijn uw vaccinatiebewijzen beschikbaar in de CoronaCheck-app. Vanaf 1 juli kan het vaccinatiebewijs in de CoronaCheck-app bovendien fungeren als Digitaal Corona Certificaat om mee te reizen binnen de EU. Op basis van een volledige vaccinatie of een negatieve testuitslag maakt de CoronaCheck-app een QR-code aan. Deze QR-code kan gescand worden met de app CoronaCheck Scanner. Als het coronatoegangsbewijs correct is, komt er een groen vinkje in beeld waarmee de toegang tot andere landen gegeven wordt. Vanaf 1 juli zullen mensen die in het afgelopen halfjaar corona hebben gehad ook een herstelbewijs kunnen genereren in de app. Dat gaat op basis van een positieve coronatest. Mensen die hun vaccinatie nog niet terugvinden in de CoronaCheck-app kunnen het beste contact opnemen met de huisarts of instelling die hen heeft gevaccineerd. Vanaf 1 juli kunnen zij handmatig een vaccinatiebewijs genereren met behulp van een speciaal webportaal voor artsen.
 
De QR-code in de CoronaCheck-app kent een binnenlandse en een internationale variant. De binnenlandse code geeft bij het scannen niet weer of het groene vinkje tot stand is gekomen door vaccinatie of testen. De internationale variant laat wel meer gegevens zien. Dat is om tegemoet te kunnen komen aan de verscheidenheid aan inreisregels die sommige Europese landen hanteren. Vanaf 1 juli is de CoronaCheck-app in te zetten voor reizen binnen Europa. https://coronacheck.nl/nl/ Veel gestelde vragen en antwoorden over de coronacheck vindt u hier https://coronacheck.nl/nl/faq
 
Gele boekje
In veel landen wordt het Nederlandse gele vaccinatieboekje geaccepteerd als vaccinatiebewijs. Op www.nederlandwereldwijd.nl staat per land aangegeven, wanneer men dit boekje accepteert (rubriek Coronavirus, onder het landkaartje).
 
Geen smartphone? Print u bewijs uit!
Ook zonder smartphone kunt u een bewijs krijgen. Print uw bewijs uit via www.coronacheck.nl/print.
 
Geen vaccinatie? Gratis test!
U kunt zich deze zomer tussen 1 juli en 31 augustus gratis laten testen als u naar een land gaat dat een coronabewijs of een negatieve testuitslag eist. Bent u negatief getest? Dan kunt u de testuitslag downloaden of uitprinten via CoronaCheck.nl. Testen vóór 1 juli en na 31 augustus betaalt u zelf. Meer informatie over het coronabewijs en gratis testen voor reizigers volgt zo spoedig mogelijk via Rijksoverheid.nl. Via de overheid website www.testenvoorjereis.nl vindt u meer informatie en veel gestelde vragen over het gratis testen. Vanaf 30 juni kunt u ook via deze website een testafspraak maken.
 
Betaling
Aanbetaling is bij Effeweg.nl niet verplicht. De volledige reissom dient 6 weken voor vertrek ontvangen te zijn. Graag stellen wij voorop dat je in geen geval uw betaling kwijt zult zijn. Op het moment dat uw reis niet door kan gaan in verband met het coronavirus, heeft u altijd de optie om uw vakantie kosteloos te annuleren. Zodra u een vakantie bij ons heeft geboekt en betaald, is deze SGR gedekt.
 
Veel gestelde vragen
Een groot deel van de vragen van onze reizigers hebben wij ook opgenomen op onze website bij veelgestelde vragen https://www.effeweg.nl/veelgestelde-vragen-over-corona
Het is verstandig hier eerst te kijken of uw vraag en antwoord erbij staat. Zo kunnen we u nog sneller helpen.
 
Een onbezorgde reis start met een zorgvuldige voorbereiding! Wij hopen met deze informatiebrief een aantal van uw vragen te hebben beantwoord. Wij kunnen in ieder geval niet wachten u binnenkort te verwelkomen op ons verzamelpunt.

Team Effeweg.nl

Boek zorgeloos uw reis met ons complete garantiepakket >>

Wilt u weten hoe u uw Corona-voucher kunt verzilveren? Klik dan op de onderstaande video:

Lian-van-Effeweg-corona-voucher-uitleg.jpg


Aan druk- en/of zetfouten kunnen geen rechten worden ontleend.
Telefoonnummer klantenservice 088 10 30 800
Openingstijden
ma. t/m vr. uur
zaterdag uur
Gedetailleerde gegevens
Postadres
Effe Weg B.V.
Den Hulst 134
7711 GT Nieuwleusen
E-mail info@effeweg.nl
Tel. +31 (0)88 10 30 800
KvK 05077081
BTW nr. NL814069538B01
IBAN NL71 RABO 0325 6913 12
18:24:28 | 0,05 | effeweg | NMT-WEB-119 TourWeb © NetMatch