telefoonnummer klantenservice 088 10 30 800
ma. t/m vr : 08:30 - 18:00 uur zaterdag : 08:30 - 16:30 uur
Naar 'mijn reis' omgeving
naar Homepagina
  1. Verzekeringen, goed voorbereid en verzekerd op reis

Verzekeringen, goed voorbereid en verzekerd op reis

Een goede reis- en annuleringsverzekering is misschien wel het belangrijkste onderdeel van uw vakantie. Voorafgaand aan en tijdens uw vakantie kunnen er zich gebeurtenissen voordoen die zonder een verzekering vervelende financiële gevolgen kunnen hebben.

Logo-Europeesche200px.jpgEuropeesche Verzekeringen
Om er zeker van te zijn dat u goed verzekerd op reis gaat en daarvoor zo min mogelijk betaalt, bemiddelt Effeweg.nl in verzekeringen van de Europeesche Verzekeringen. Dit is de grootste reisverzekeraar van Nederland en deze staat garant voor een perfecte reis- en of annuleringsverzekering.

1) Kortlopende reisverzekering
Uw vakantie prima verzekerd van begin tot eind:
  • wereldwijde hulp, 24 uur per dag;
  • snelle afhandeling van bagageschade;
  • geen eigen risico bij geneeskundige kosten;
  • twee jaar nieuwwaardevergoeding voor bagage bij Optimaal.

Bij ons kunt u kiezen uit drie varianten:

a) Kortlopende reisverzekering Basis
Met de Basis-reisverzekering bent u standaard verzekerd voor personenhulp. Dit kunt u uitbreiden met diverse aanvullende dekkingen, zoals geneeskundige kosten en skiën en snowboarden. Voor de aanvullende dekkingen die u kiest, betaalt u een lage premie.

b) Kortlopende reisverzekering Comfort
Met de Comfort-reisverzekering bent u verzekerd tegen dezelfde risico’s als bij de Basis-reisverzekering. Maar voor de dekkingen die u zelf kiest -- zoals geneeskundige kosten, ongevallen of bagage – krijgt u een ruimere vergoeding. De premie voor deze aanvullende dekkingen is dan ook hoger.

c) Kortlopende reisverzekering Optimaal
Wilt u geen enkel risico nemen? Dan is de Optimaal-reisverzekering van de Europeesche perfect voor u. Dit is de meest uitgebreide reisverzekering. Bagage, geneeskundige kosten en rechtsbijstand zijn hierin standaard meeverzekerd. Raakt uw bagage zoek, dan vergoeden wij de nieuwwaarde van uw bagage wanneer uw spullen maximaal 2 jaar oud zijn. U hoeft hiervoor geen eigen risico te betalen.

2) Doorlopende reisverzekering
Gaat u meer dan 3 weken per jaar op vakantie? Dan heeft u met de doorlopende reisverzekering meteen al uw trips verzekerd. U kunt uw doorlopende reisverzekering zelf samenstellen. U mag bijvoorbeeld zelf bepalen of u alleen een doorlopende reisverzekering, een doorlopende annuleringsverzekering of een combinatie daarvan wilt. Daarnaast kunt u kiezen uit de varianten Basis, Comfort en Optimaal. Hiermee bepaalt u zelf hoe goed u verzekerd bent. Tot slot kunt u uw verzekering uitbreiden met diverse dekkingen, zodat deze volledig aansluit op uw wensen. Daarnaast bent u het hele jaar door verzekerd. Ideaal, als u meerdere keren op reis gaat!

3) Folders kortlopende reis- en annuleringsverzekering
De folder van de kortlopende reis- en annuleringsverzekering vindt u hier.
De folder van de doorlopende verzekering vindt u hier.

4) Algemene voorwaarden reis- en annuleringsverzekering
De algemene voorwaarden van de kortlopende reisverzekering vindt u hier.
De algemene voorwaarden van de kortlopende annuleringsverzekering vindt u hier.
De algemene voorwaarden van de doorlopende verzekering vindt u hier.

5) Europa- of werelddekking 
Als u kiest voor de dekking Europa, bent u verzekerd in het werelddeel dat oostelijk tot aan de Oeral en de Kaukasus loopt inclusief Georgië, Armenië en Azerbeidzjan, en westelijk tot en met IJsland, Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden. Daarnaast geldt de dekking Europa ook voor Cyprus en de niet-Europese landen aan de Middellandse Zee: Turkije, Marokko, Tunesië, Algerije, Egypte, Israël, Libië, Syrië en Libanon. Als u kiest voor de dekking Wereld, bent u in elk land ter wereld verzekerd.

6) Tips bij beschadiging, verlies of diefstal
Bij beschadiging, verlies of diefstal van bagage:
  • laat bij vermissing/beschadiging tijdens (openbaar)vervoer een schriftelijke verklaring (P.I.R. Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder en in andere gevallen door de reis-/hotelleiding;
  • doe bij verlies of diefstal ook altijd aangifte bij de plaatselijke politie, de luchtvaartmaatschappij of verklaring van reisleider/hoteleigenaar en vraag om een schriftelijk bewijs;
  • bewaar beschadigde artikelen tot na de schadeafwikkeling.

In de verzekeringsvoorwaarden worden eisen aan uw voorzichtigheid gesteld, zoals:
  • vervoer geld, kostbaarheden en reisdocumenten als handbagage (doe dit ook met uw medicijnen);
  • laat nooit geld, kostbaarheden en reisdocumenten onbeheerd achter, bijvoorbeeld op het strand tijdens het zwemmen in zee;
  • laat in principe geen bagage in een vervoermiddel achter. Neem handzaam in koffers en tassen verpakte bagage altijd mee naar het logiesverblijf, zélfs bij een enkele overnachting;
  • diefstal van geld en reisdocumenten uit een vervoermiddel is niet gedekt.

7) Wat te doen bij problemen op reis
U dient, o.a. voor toestemming tot het maken van extra kosten, in ieder geval direct telefonisch contact op te nemen met SOS International in Amsterdam (+31 20 65 15 777, dag en nacht bereikbaar), zoals bij:
  • een ongeval, ernstige ziekte of ziekenhuisopname;
  • noodgedwongen eerdere terugkeer naar huis;
  • uitval van het privé-vervoermiddel.
Als u SOS International belt, houdt u dan de reisverzekeringspolis bij de hand en noteer voordat u belt de plaatsnaam en het telefoonnummer waarop u te bereiken bent. Het factuurnummer van uw reis is tevens uw polisnummer, indien bedragen en reisduur op de factuur vermeld staan.

Tip: sla het nummer van de SOS International op in uw telefoon. 

8) Reisschade (online) melden bij Europeesche verzekeringen
Is uw bagage gestolen, vermist of beschadigd? Heeft u medische kosten gemaakt? Overige schades? Dan dient u een schademelding in bij Europeesche verzekeringen. Dit doet u door hier te klikken en de getoonde stappen op te volgen.

9) Wat te doen om eventuele schade te claimen op de annuleringsverzekering
U dient contact op te nemen met Effeweg.nl. Telefonisch via 088 – 10 30 800 of via de mail info@effeweg.nl. U ontvangt van Effeweg.nl een schadeformulier. Vul het formulier in, zet uw handtekening eronder en stuur het naar de Europeesche Verzekeringen. Tip: Voeg originele nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij. Hoe vollediger u de schade omschrijft en bewijzen verstrekt, des te sneller kan een schade vaak worden afgehandeld.

10) Klachten indienen over verzekering
Indien u bij ons een verzekering afsluit, bent u verzekerd bij Europeesche Verzekeringen. Het kan voorkomen dat u een een klacht wilt indienen over de aangeboden verzekeringen van Europeesche Verzekeringen. Mocht dit het geval zijn, dan vragen wij u naar deze pagina te gaan, waarna u het online klachtenformulier kunt invullen.

Indien u meer informatie wilt over de verzekeringen van Europeesche verzekeringen verwijzen wij u graag door naar de website.
Telefoonnummer klantenservice 088 10 30 800
Openingstijden
ma. t/m vr. uur
zaterdag uur
Gedetailleerde gegevens
Postadres
Effe Weg B.V.
Den Hulst 134
7711 GT Nieuwleusen
E-mail info@effeweg.nl
Tel. +31 (0)88 10 30 800
KvK 05077081
BTW nr. NL814069538B01
IBAN NL71 RABO 0325 6913 12
20:34:56 | 0,08 | effeweg | NMT-WEB-119 TourWeb © NetMatch